Nauka 1 na 1 czy w grupie

Podczas mojej nauczycielskiej przygody miałam okazję uczyć 3-latkę, przedszkolaków, uczniów szkoły podstawowej, gimnazjalistów, licealistów, studentów i dorosłych. I jestem wdzięczna za te wszystkie doświadczenia, bo wiem teraz, z którą grupą docelową i w jakiej formie pracuje mi się najlepiej.

Przedszkolaki to zdecydowanie nie moja bajka, ale muszę się tu nisko ukłonić w stronę Pań przedszkolanek, ponieważ uważam, że Wasza praca jest wręcz heroiczna!

Bardzo miło wspominam pracę w gimnazjum, chociaż za każdym razem, kiedy mówiłam komuś gdzie pracuję, osoba ta robiła taką minę, jakbym pracowała co najmniej w zakładzie psychiatrycznym:) Dla mnie jednak to było wspaniałych 13 lat zbierania doświadczenia i uczenia się tego wymagającego zawodu.

Po tylu latach jestem przekonana, że grupa, z którą najlepiej rezonuję to “wysoka” szkołą podstawowa, licealiści i dorośli. Pracuję zarówno 1 na 1 , jak i w małych grupach. I tu pojawia się pytanie: dla kogo nauka 1 na 1, a dla kogo w grupie?

  • Nauka 1 na 1 jest idealna dla kogoś, kto chce przygotować się do konkretnego egzaminu (egzamin ósmoklasisty lub matura) lub przećwiczyć wybraną partię materiału. Ustalam wtedy zindywidualizowaną ścieżkę nauczania i pracujemy dążąc do osiągnięcia założonego celu. Takie zajęcia proponuję również uczniom, którzy z różnych powodów czują się niekomfortowo w grupie (wolne tempo pracy, dysfunkcje, nieśmiałość).
  • Nauka w małej grupie (to bardzo ważne – do 6 osób) jest świetnym rozwiązaniem na zajęcia typowo konwersacyjne do dorosłych, którzy mają wyrównany poziom i zależy im na swobodnej komunikacji w języku angielskim. W małej grupie świetnie sprawdzają się tzw. “small talki” oraz symulacje rozmów z obszaru “everyday English” – dialogi w restauracji, u lekarza, w sklepie. W silniejszej grupie można tworzyć tzw. grupy dyskusyjne, uczyć sztuki argumentacji czy negocjacji .

Bez względu na to, czy uczysz się w systemie 1 na 1 czy w grupie, niezwykle ważna jest systematyczność i konsekwencja. Bez tego, nawet najlepiej dobrana oferta kształcenia nie pomoże ci osiągnąć wymarzonego rezultatu.

A Ty? Wolisz uczyć się indywidualnie, czy w grupie? Jakie są Twoje doświadczenia z uczeniem się języków obcych? Napisz w komentarzu:)

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Gramatyka

Kolejność przymiotników

Wydawać by się mogło, że kolejność przymiotników w zdaniu w dużej mierze zależy od intencji nadawcy. W języku angielskim jednak występują pewne reguły, które precyzują, a wręcz narzucają mówcy, który przymiotnik powinien być użyty jako pierwszy. Oto te zasady: Zasada nr 1 Jeśli chcesz opisać rzeczownik kilkoma przymiotnikami, pamiętaj aby użyć ich w odpowiedniej kolejności. I tak: najpierw wymieniamy przymiotnik opisujący rozmiar

Czytaj więcej »
Literatura

The Anxious Generation

Mimo, że nie jest to blog stricte poświęcony literaturze, nie mogłam nie podzielić się z Wami wrażeniami po przeczytaniu tej arcyważnej książki. O jakim tytule mowa? O 'The Anxious Generation’, autorstwa Jonathana Haidt’a. To pozycja dedykowana rodzicom, nauczycielom i współczesnym użytkownikom social mediów. Profesor Haidt rozbiera na czynniki pierwsze wpływ Internetu na różne pokolenia, począwszy od końcówki lat 80-tych, aż do współczesności. Magiczne Szkiełko Wyobraź sobie, że zapadasz

Czytaj więcej »
Słownictwo

Co zamiast „LIKE”, czyli jak podkręcić swój angielski ?

Uczysz się angielskiego od jakiegoś czasu i chciałbyś/chciałabyś zaimponować swoim słownictwem podczas rozmowy z obcokrajowcem lub zdobyć większą ilość punktów na egzaminie, ale ciągle masz wrażenie, że używasz tych samych słów? Co zrobić, żeby „podkręcić” swój język? Odpowiedź jest bardzo prosta. Unikaj słów o wysokim stopniu pospolitości. Takie słowa sprawiają, że Twoja wypowiedź jest przewidywalna, bez polotu, co tu dużo mówić – jest

Czytaj więcej »
Shopping Cart
Scroll to Top
Umów się na bezpłatną, 15-minutową konsultację!