future continuous

Future Continuous (czas przyszły ciągły) to kolejny czas przyszły w języku angielskim. Wyraża on myśl, że w pewnym momencie w przyszłości będziesz w trakcie wykonywania jakiejś czynności. Wyobraź sobie tę sytuację ze zdjęcia: lecący samolot. Wybrałeś/wybrałaś miejsce swojej wycieczki, zarezerwowałeś/zarezerwowałaś bilet lotniczy oraz pokój i wiesz już, że np. za tydzień o tej porze będziesz leciał/leciała do np. Londynu. Czyli będziesz w trakcie wykonywania jakiejś czynności, ponieważ lot trwa jakiś czas, czynność ta będzie rozciągnięta w czasie. Jeśli chodzi o budowę zdania, w czasie future continuous wygląda ona następująco:

I Zdanie twierdzące:

Podmiotwillbeczasownik -ingdalsza część zdania.
Iwillbeflyingto London this time tomorrow.

II Zdanie przeczące:

Podmiotwill not (won’t)beczasownik -ingdalsza część zdania.
won’tbe flyingto Rome this time tomorrow.

III Zdania pytające:

Willpodmiotbeczasownik-ingdalsza część zdania.
Willyoube flying to London this time tomorrow?

IV Krótkie odpowiedzi:

Will you be riding a bike tomorrow at 6? – Będziesz jeździł jutro rowerem o 6?

Yes, I will. – Tak, będę.

No, I won’t. – Nie, nie będę.

Zasady dodawania są identyczne, jak we wszystkich czasach continuous, a omówiłam je tutaj.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Gramatyka

Kolejność przymiotników

Wydawać by się mogło, że kolejność przymiotników w zdaniu w dużej mierze zależy od intencji nadawcy. W języku angielskim jednak występują pewne reguły, które precyzują, a wręcz narzucają mówcy, który przymiotnik powinien być użyty jako pierwszy. Oto te zasady: Zasada nr 1 Jeśli chcesz opisać rzeczownik kilkoma przymiotnikami, pamiętaj aby użyć ich w odpowiedniej kolejności. I tak: najpierw wymieniamy przymiotnik opisujący rozmiar

Czytaj więcej »
Literatura

The Anxious Generation

Mimo, że nie jest to blog stricte poświęcony literaturze, nie mogłam nie podzielić się z Wami wrażeniami po przeczytaniu tej arcyważnej książki. O jakim tytule mowa? O 'The Anxious Generation’, autorstwa Jonathana Haidt’a. To pozycja dedykowana rodzicom, nauczycielom i współczesnym użytkownikom social mediów. Profesor Haidt rozbiera na czynniki pierwsze wpływ Internetu na różne pokolenia, począwszy od końcówki lat 80-tych, aż do współczesności. Magiczne Szkiełko Wyobraź sobie, że zapadasz

Czytaj więcej »
Słownictwo

Co zamiast „LIKE”, czyli jak podkręcić swój angielski ?

Uczysz się angielskiego od jakiegoś czasu i chciałbyś/chciałabyś zaimponować swoim słownictwem podczas rozmowy z obcokrajowcem lub zdobyć większą ilość punktów na egzaminie, ale ciągle masz wrażenie, że używasz tych samych słów? Co zrobić, żeby „podkręcić” swój język? Odpowiedź jest bardzo prosta. Unikaj słów o wysokim stopniu pospolitości. Takie słowa sprawiają, że Twoja wypowiedź jest przewidywalna, bez polotu, co tu dużo mówić – jest

Czytaj więcej »
Shopping Cart
Scroll to Top
Umów się na bezpłatną, 15-minutową konsultację!