I’m wondering… czyli Present Continuous w praktyce

Exercise 1

Fill in the gaps using appropriate forms of the verbs from the brackets. (Uzupełnij luki odpowiednią formą czasowników z nawiasów).

  1. I …………………………………………….. ( write) an e-mail at the moment.
  2. ……………………………………………. we (meet) at five tomorrow?
  3. Look! She …………………………………..(sit) and ……………………………………………. (stare) at the window.
  4. My friends’ chidren ……………………………………………. (not/travel) to Mexico now.
  5. Dorothy ……………………………………………. (not/sleep). I think she ……………………………………………. (study) for the test.
  6. My uncle ……………………………………………. (leave) in two days.
  7. Who ……………………………………………. you (call)? I …………………………………………….(phone) Ann to invite her for my birthday.
  8. What ……………………………………………. she (do)? Don’t you see? She ……………………………………………. (cook) dinner for you!
  9. Me and my friends ……………………………………………. (play) a very important match on Saturday.
  10. We ……………………………………………. (not/ bake) a cake now.

Exercise 2

Make sentences from the scrambled words. (Z rozsypanych słów stwórz zdania).

  1. expecting/ 're/to/ important/ someone/We/come.
  2. rain./I/ singing/dancing/am/and/the/in
  3. He/ his/doing/now./homework/isn’t/
  4. Look!/ the/robbering/ at/ They/ moment/’re /bank/the
  5. dark!/ It/ it/ getting/ 's/ go/ 's/ I /to/ home./ dark/think/time
  6. flying/ Rome/ We/ in/days./ 're/ to/ seven
  7. mum/is/her/delicious/snack/Her/preparing/a/now.
  8. weird/ It/ kneeling./ , / These/ are/ and/ those/ it?/ standing/ 's/ women/are/isn’t
  9. now./ My/ aren’t/ the/ parents/ house/ cleaning
  10. drawing/such/ You/ beautiful/ things!/are

Exercise 3

Translate the sentences into English. (Przetłumacz zdania na język angielski).

  1. On nie śmieje się z ciebie, tylko z twojej siostry.
  2. Co robisz? Oglądam wiadomości.
  3. Kiedy wracacie? Wracamy w sobotę rano.
  4. Na kogo czekasz? Czekam na kuriera.
  5. Posłuchaj! Ktoś puka do drzwi.
  6. Co widzisz na obrazku? Jakiś mężczyzna idzie wzdłuż ulicy, a za nim biegnie dziewczynka w czerwonej sukience.
  7. Mój tata jest w garażu i reperuje nasze stare auto.
  8. Wyjeżdżam pojutrze o 7.00.
  9. Czy Paul i Steven się uczą? Nie, myślę, że oni tylko udają.
  10. Pani Brown właśnie jedzie do pracy.

W razie wątpliwości odsyłam do linku https://wespeak.twojedemo.pl/present-continuous/

Klucz odpowiedzi do zadań znajdziesz tutaj.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Gramatyka

Kolejność przymiotników

Wydawać by się mogło, że kolejność przymiotników w zdaniu w dużej mierze zależy od intencji nadawcy. W języku angielskim jednak występują pewne reguły, które precyzują, a wręcz narzucają mówcy, który przymiotnik powinien być użyty jako pierwszy. Oto te zasady: Zasada nr 1 Jeśli chcesz opisać rzeczownik kilkoma przymiotnikami, pamiętaj aby użyć ich w odpowiedniej kolejności. I tak: najpierw wymieniamy przymiotnik opisujący rozmiar

Czytaj więcej »
Literatura

The Anxious Generation

Mimo, że nie jest to blog stricte poświęcony literaturze, nie mogłam nie podzielić się z Wami wrażeniami po przeczytaniu tej arcyważnej książki. O jakim tytule mowa? O 'The Anxious Generation’, autorstwa Jonathana Haidt’a. To pozycja dedykowana rodzicom, nauczycielom i współczesnym użytkownikom social mediów. Profesor Haidt rozbiera na czynniki pierwsze wpływ Internetu na różne pokolenia, począwszy od końcówki lat 80-tych, aż do współczesności. Magiczne Szkiełko Wyobraź sobie, że zapadasz

Czytaj więcej »
Słownictwo

Co zamiast „LIKE”, czyli jak podkręcić swój angielski ?

Uczysz się angielskiego od jakiegoś czasu i chciałbyś/chciałabyś zaimponować swoim słownictwem podczas rozmowy z obcokrajowcem lub zdobyć większą ilość punktów na egzaminie, ale ciągle masz wrażenie, że używasz tych samych słów? Co zrobić, żeby „podkręcić” swój język? Odpowiedź jest bardzo prosta. Unikaj słów o wysokim stopniu pospolitości. Takie słowa sprawiają, że Twoja wypowiedź jest przewidywalna, bez polotu, co tu dużo mówić – jest

Czytaj więcej »
Shopping Cart
Scroll to Top
Umów się na bezpłatną, 15-minutową konsultację!