Past Simple vs Past Continuous

Czas na utrwalenie dwóch czasów przeszłych: Past Simple i Continuous. Pierwszego używamy do czynności, które wydarzyły się w przeszłości. Wydarzyły się, zakończyły i kropka. Drugi natomiast służy podkreśleniu ciągłości czynności, czyli uwydatnieniu faktu, iż coś działo się przez jakiś czas. Budowę zdań w poszczególnych czasach znajdziesz we wpisach https://wespeak.twojedemo.pl/were-you-at-the-party/, https://wespeak.twojedemo.pl/past-simple-regular-verbs/ , https://wespeak.twojedemo.pl/past-simple/ oraz https://wespeak.twojedemo.pl/past-continuous/. Pora przejść do praktyki:

Exercise 1 PAST SIMPLE

Fill in the gaps using appropriate forms of the verbs from the brackets. (Uzupełnij luki odpowiednią formą czasowników z nawiasów).

  1. When I ……………………………… (be) at school I ……………………………. (like) playing soccer.
  2. When …………………………….. (you/watch) that film?
  3. She …………………………….. (want) to know my e-mail address but I ……………………………..( not/be) brave enough to give it to her.
  4. They …………………………….. (come) yesterday evening, …………………………….. (eat) dinner and …………………………….. (go) to bed.
  5. I finally …………………………….. (not/ open) the front door.
  6. We …………………………….. (not/ know) him as a young man.
  7. The train ……………………………..(leave) at 7.30.
  8. You ……………………………. (pay) too much for that dress!
  9. They …………………………….. (not/ be) with us in France in 2018.
  10. It …………………………….. (be) half past seven when it …………………………….. (begin) to rain.

Exercise 2 PAST CONTINUOUS

Fill in the gaps using appropriate forms of the verbs from the brackets. (Uzupełnij luki odpowiednią formą czasowników z nawiasów).

  1. While I ……………………………………………………….. (have) a bath, my parents ……………………………………………………….. (play) tennis outside.
  2. It ……………………………………………………….. (rain) all day yesterday.
  3. On Friday evening I ……………………………………………………….. (sit) in my armchair and ……………………………………………………….. (read) an interesting book.
  4. The fire ……………………………………………………….. (burn) in the fireplace and my cat ……………………………………………………….. (purr) on my lap.
  5. How long ……………………………………………………….. (you/ play) video games yesterday?
  6. Tom ……………………………………………………….. (cook) dinner for two hours yesterday.
  7. On Saturday, at 7 o’clock we ……………………………………………………….. (not/ have) supper with our friends.
  8. Maggie ……………………………………………………….. (wear) a really gorgeous dress that evening.
  9. The computer was on but nobody ……………………………………………………….. (use) it.
  10. Last Sunday we ……………………………………………………….. (work) in the garden almost all day.

Exercise 3 PAST SIMPLE vs PAST CONTINUOUS

Fill in the gaps using appropriate forms of the verbs from the brackets. (Uzupełnij luki odpowiednią formą czasowników z nawiasów).

  1. I ……………………………. (see) you in the town about an hour ago, but you ……………………………. (not/see) me. You ……………………………. (look) at the shop displays.
  2. My mum ……………………………. (burn) herself when she ……………………………. (prepare) the roast turkey.
  3. While I ……………………………. (work) in the garden, I ……………………………. (hurt) my back badly.
  4. ……………………………. you (stay) at home because it ……………………………. (rain)?
  5. When they ……………………………. (come) to visit me, I ……………………………. (just/ have) a shower.
  6. The telephone ……………………………. (ring) when I ……………………………. (listen) to music.
  7. The postman ……………………………. (come) when I ……………………………. (have) a shower.
  8. While you ……………………………. (read) a book, your mum ……………………………. (clean) the house.
  9. The children ……………………………. (sit) at the table and ……………………………. (eat) while their mother ……………………………. (vacuum) the house.
  10. As I ……………………………. (pass) by a bookshop, I ……………………………. (see) that book in the shop window.

Klucz odpowiedzi do zadań znajdziesz tutaj.

2 thoughts on “Past Simple vs Past Continuous”

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Gramatyka

Kolejność przymiotników

Wydawać by się mogło, że kolejność przymiotników w zdaniu w dużej mierze zależy od intencji nadawcy. W języku angielskim jednak występują pewne reguły, które precyzują, a wręcz narzucają mówcy, który przymiotnik powinien być użyty jako pierwszy. Oto te zasady: Zasada nr 1 Jeśli chcesz opisać rzeczownik kilkoma przymiotnikami, pamiętaj aby użyć ich w odpowiedniej kolejności. I tak: najpierw wymieniamy przymiotnik opisujący rozmiar

Czytaj więcej »
Literatura

The Anxious Generation

Mimo, że nie jest to blog stricte poświęcony literaturze, nie mogłam nie podzielić się z Wami wrażeniami po przeczytaniu tej arcyważnej książki. O jakim tytule mowa? O 'The Anxious Generation’, autorstwa Jonathana Haidt’a. To pozycja dedykowana rodzicom, nauczycielom i współczesnym użytkownikom social mediów. Profesor Haidt rozbiera na czynniki pierwsze wpływ Internetu na różne pokolenia, począwszy od końcówki lat 80-tych, aż do współczesności. Magiczne Szkiełko Wyobraź sobie, że zapadasz

Czytaj więcej »
Słownictwo

Co zamiast „LIKE”, czyli jak podkręcić swój angielski ?

Uczysz się angielskiego od jakiegoś czasu i chciałbyś/chciałabyś zaimponować swoim słownictwem podczas rozmowy z obcokrajowcem lub zdobyć większą ilość punktów na egzaminie, ale ciągle masz wrażenie, że używasz tych samych słów? Co zrobić, żeby „podkręcić” swój język? Odpowiedź jest bardzo prosta. Unikaj słów o wysokim stopniu pospolitości. Takie słowa sprawiają, że Twoja wypowiedź jest przewidywalna, bez polotu, co tu dużo mówić – jest

Czytaj więcej »
Shopping Cart
Scroll to Top
Umów się na bezpłatną, 15-minutową konsultację!