Past Simple – irregular verbs

Na początek przypomnę tylko, że czasu Past Simple (przeszłego prostego) używamy do opisania czynności, które wydarzyły się w przeszłości. Są to czynności dokonane, zazwyczaj dokładnie określone w czasie.

Wiesz już, jak tworzyć formę przeszłą od czasownika być https://wespeak.twojedemo.pl/were-you-at-the-party/ i od czasowników regularnych https://wespeak.twojedemo.pl/past-simple-regular-verbs/. Pora teraz na czasowniki nieregularne:

Budowa zdaniaPrzykładTłumaczenie
Zdania twierdzącePodmiot + czasownik w formie przeszłej + dalsza część zdania. went to school yesterday. Wczoraj poszedłem do szkoły.
Zdanie przeczącePodmiot + didn’t (did not) dla wszystkich osób + czasownik w podstawowej formie.didn’t go to school yesterday. Nie poszedłem wczoraj do szkoły.
Zdania pytające i krótkie odpowiedziDid + podmiot + czasownik w podstawowej formie. Did you go to school yesterday? Yes, I did. / No, I didn’t.Czy poszedłeś wczoraj do szkoły? Tak, poszedłem. / Nie, nie poszedłem.

Lista czasowników nieregularnych znajduje się pod linkiem: https://wespeak.twojedemo.pl/irregular-verbs/

Pamiętaj, że zasady te nie obowiązują z czasownikiem „być” oraz z czasownikami modalnymi 🙂

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Gramatyka

Kolejność przymiotników

Wydawać by się mogło, że kolejność przymiotników w zdaniu w dużej mierze zależy od intencji nadawcy. W języku angielskim jednak występują pewne reguły, które precyzują, a wręcz narzucają mówcy, który przymiotnik powinien być użyty jako pierwszy. Oto te zasady: Zasada nr 1 Jeśli chcesz opisać rzeczownik kilkoma przymiotnikami, pamiętaj aby użyć ich w odpowiedniej kolejności. I tak: najpierw wymieniamy przymiotnik opisujący rozmiar

Czytaj więcej »
Literatura

The Anxious Generation

Mimo, że nie jest to blog stricte poświęcony literaturze, nie mogłam nie podzielić się z Wami wrażeniami po przeczytaniu tej arcyważnej książki. O jakim tytule mowa? O 'The Anxious Generation’, autorstwa Jonathana Haidt’a. To pozycja dedykowana rodzicom, nauczycielom i współczesnym użytkownikom social mediów. Profesor Haidt rozbiera na czynniki pierwsze wpływ Internetu na różne pokolenia, począwszy od końcówki lat 80-tych, aż do współczesności. Magiczne Szkiełko Wyobraź sobie, że zapadasz

Czytaj więcej »
Słownictwo

Co zamiast „LIKE”, czyli jak podkręcić swój angielski ?

Uczysz się angielskiego od jakiegoś czasu i chciałbyś/chciałabyś zaimponować swoim słownictwem podczas rozmowy z obcokrajowcem lub zdobyć większą ilość punktów na egzaminie, ale ciągle masz wrażenie, że używasz tych samych słów? Co zrobić, żeby „podkręcić” swój język? Odpowiedź jest bardzo prosta. Unikaj słów o wysokim stopniu pospolitości. Takie słowa sprawiają, że Twoja wypowiedź jest przewidywalna, bez polotu, co tu dużo mówić – jest

Czytaj więcej »
Shopping Cart
Scroll to Top
Umów się na bezpłatną, 15-minutową konsultację!